22 de juny del 2009

Lluís Llach, no ho facis!



Article d'Empar Moliner al diari 'Avui', 19/06/2009.


Llegeixo en aquest diari que Lluís Llach tornarà a compondre per a l’espectacle Llits, de Lluís Danés, que s’estrenarà al TNC. Fa dos anys que el músic estava retirat. Estic molt amoïnada.

No és que em sàpiga greu que Lluís Llach torni a fer música. Al contrari. Però, la qüestió és: si ho fa, tindrà temps de seguir fent vi?

Què més voldria jo que fer un article de burla sobre un cantautor transformat en viticultor, que inverteix els calés a fer vins de noms poètics i gust ulcerant que no compra ningú? Però, per desgràcia, no puc. Els seus vins són magnífics.

No conec de res Lluís Llach. No en sóc amiga (perquè si ho fos ja hauria tastat aquest vi d’edició limitada que fa “per als amics”). No tinc accions al seu celler (ja m’agradaria). Al contrari, sempre que faig propaganda del seu vi, algú em retreu que parli de vins “mediàtics”. I per què no, si són bons?

Dels tres que fa (Embruix, d’uns 18 euros, Idus, d’uns 35, i Vall Llach, d’uns 63) el meu preferit és l’Idus, que trobo que és el més representatiu del Priorat. En algun restaurant de Barcelona, com Hisop, tenen l’Embruix i en algun altre, com el Lasarte, el Vall Llach. Com que el preu no és broma, val la pena que un dia s’estiguin de sortir a sopar i se’l prenguin a casa. Jo ho faig sovint.

No el tenen a tot arreu, però sí als cellers especialitzats com Lavínia o Celler de Gelida. (Jo no el compraria en uns grans magatzems on no saps si l’hauran tingut en un camió a 40 graus.) Si no, l’empresa que el distribueix (Idees, de Vic, que també ven tot d’objectes de disseny que val la pena veure) te’l porta a casa. Espero que Lluís Llach recapaciti. Si li sembla que no podrà amb tot, que es concentri en el vi i ja escoltarem discos seus. Hi ha altres cantants que també fan vi, però dolent, que es poden quedar la feina.

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola miner! que estàs de vacances?fa molts dies que no escrius res, espero que no te'n hagis cansat. Anyorem els teus comentaris.
Fins aviat
dolors

fanal blau ha dit...

Miner...

on t'has ficat?
mira que enyoro en LLach i t'enyoro...

Tot bé?

Una abraçada miner compartidor de música!

Miquel ha dit...

Trobem a faltar els teus comentaris. Salutacions. Miquel

Anònim ha dit...

Jo també trobo a faltar els teus comentaris.Espero que tots plegats reprenguem el contacte.Fins aviat.
Mercè.

fanal blau ha dit...

eo...eo...

fanal blau ha dit...

eo...

fanal blau ha dit...

eeeeeeeeee..........ooooooooooooo......

miquel ha dit...

Miner, no ho faces!
Fins ara aquest blog suposa un lloc de trobada de gent que compartim unes mateixes sensibilitats, que gaudim de contemplar unes imatges i una paleta de colors semblants i que somniem un futur millor mirant un mateix horitzó.
Salutacions!
Miquel (València)