17 de novembre del 2008

Llach, Serrat i Raimon seran al recital per Humet



NÚRIA MARTORELL - EL PERIÓDICO DE CATALUNYA, 16 de novembre de 2008
BARCELONA

L'homenatge al cantautor Joan Baptista Humet compta amb un nou impuls al saber-se que també s'hi incorporen Lluís Llach, Joan Manuel Serrat i Raimon. Que aquests tres tòtems de la cançó coincideixin en un escenari resulta especialment insòlit, i més des de la retirada de Llach, que per cert no cantarà, però tocarà al piano una peça seva i una altra de l'homenatjat. L'última vegada que van coincidir va ser el 20 de juny de 1994, a l'Auditorium de Palma de Mallorca, en suport a un altre company afectat també de càncer, Guillem d'Efak (Guinea Equatorial, 1929-Mallorca, 1995). La disponibilitat de tots tres és total --s'ha d'esperar que quadrin les agendes--, i l'únic que queda per ultimar és el dia (cap a la segona quinzena de desembre) i el recinte: el Palau no té dates lliures i demà segurament se sabrà si serà al Gran Teatre del Liceu o el teatre Tívoli.
La notícia del delicat estat de salut de l'autor de peces com "Gemma", "Clara", "Hay que vivir" i "Terciopelo" ha propiciat que cada vegada més artistes se sumin a un espectacle que compta amb més incorporacions recents: la cantant Núria Feliu, Francesc Burrull --pianista, compositor i arranjador de Llach i Serrat, entre altres--, i Joan Eloi Vila, el guitarrista de Buenafuente i músic amic d'Humet des que va formar part de la seva banda. Noms que s'han de sumar a la llista inicial: Marina Rossell, Maria del Mar Bonet, Moncho, Joan Isaac, els integrants de Pegasus (Josep Mas Kitflus, Max Sunyer, Rafael Escoté i Santi Arisa) i Ana Belén i Víctor Manuel.

"VAIG SER TELONER DE LLACH"
El mateix Humet afirma que està "il.lusionadíssim" amb aquest recital i recorda com va sorgir el seu anhel per la música: "Als 15 anys em vaig comprar una guitarra a Xàtiva amb els diners que guanyava teixint i el meu avi, que era músic aficionat i va fundar la banda de Navarrés, em va ensenyar a tocar-la. De seguida em van sortir cançons, però molt depressives. Als 18 anys, a través de l'aleshores mànager de Serrat, Lasso de la Vega, vaig participar en un concert de Serrat i Bonet al teatre Recreo de Terrassa --explica--. Em vaig plantar allà i vaig cantar tres peces".
Després va recórrer acompanyat pel seu pare al radiofonista Salvador Escamilla, que li va retreure que les seves lletres fossin "tan tristones". I una vegada refet el repertori, va demanar una audició a Núria Batalla i Joan Molas (llavors mànagers de Llach). "Vaig trucar a la porta i m'hi vaig trobar un senyor mig adormit, que m'assegurava que no hi eren. Va resultar que era Llach, que a més s'oferia a fer-me la prova. ¡Quina vergonya! Em vaig posar a cantar i ell vinga prendre notes. I quan vaig acabar em va deixar anar: '¿Quan vols començar a cantar amb mi?' Vaig ser el seu teloner durant dos anys meravellosos. Fins que el 1971 una discogràfica es va interessar per mi i vaig treure els meus tres primers singles". Humet sap que no està sol.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Si us plau digue'ns dia i lloc quan ho sàpigues.
El grup del Gòtic.