9 de juliol del 2007

A sac! Entrevista a la revista Enderrock, 1995


Després d'una entrevista "convencional", la revista Enderrock va fer aquest test ràpid a Lluís Llach. Apareix al número 10 de la revista, el gener - febrer de 1995.

Text: Agnès Rotger. Foto: Juan Miguel Morales.

1.- Què se n'ha fet, del teu primer piano?
És a casa del meu germà, amb els pedals i les cordes molt fotuts. És de marca desconeguda.
2.- El veurem algun dia a la subhasta d'en Jordi Tardà?
Espero que en Jordi no sigui tan sàdic.
3.- Ets tan meticulós com diuen?
No, sóc molt anàrquic.
4.- Tu que vius a la plaça Reial, què li falta i què li sobra a Ciutat Vella?
L'hi falten moltes estructures socials que permetin una vida millor a la gent que no té gaires mitjans, i li sobren misèria, pobresa, droga i policia.
5.- Quants quilòmetres hi ha entre Lluís Llach i Roda de Ter?
Zero!
6.- Què es pot fer amb el 0,7%?
Es pot fer moltíssima feina, i em sembla una lliçó de coratge i de dignitat. Encara que s'ha de continuar lluitant, el que s'ha aconseguit ja és una victòria fantàstica.
7.- Què és ser d'esquerres avui?
És un ofici molt difícil, perquè no hi ha referències. És un acte de voluntat profund, meditat i que porta moltes contradiccions.
8.- Què és ser nacionalista avui?
El mateix de sempre. Ser nacionalista vol dir defensar el dret dels pobles a ser lliures.
9.- Defensar causes perdudes no és ser una mica massoquista?
No, perquè t'ho passes molt bé! A més, totes les causes guanyades, abans han estat causes perdudes. Ja n'he vist algunes.
10.- Per exemple?
Bé, jo vaig viure 28 anys de la meva vida sota una dictadura militar, on la llibertat sexual, d'expressió, etc. eren inexistents.
11.- Ara que estan de moda les campanyes, quina en podríem organitzar?
Una campanya llarga i profunda per l'intent de la felicitat, no?
12.- Què faràs quan t'imposin una quota de bilingüisme?
Amb mi no podran!
13.- Quina ha estat la causa més estrambòtica on t'han demanat l'adhesió?
Ui! N'hi ha hagut de molt, molt, molt estranyes. D'aquelles que dubtava si era una broma o què.
14.- Epíleg d'Els Setze Jutges.
Per a mi són intocables. Només els faria pròlegs.
15.- Quina és la teva assignatura pendent en matèria musical?
Fer un musical. Espero que m'ho proposin.
16.- Qui o què són les teves muses?
Res, a mi m'agrada molt pencar. Jo subscric allò que les muses t'han de trobar treballant. Ara, quan estàs en un estat d'ànim trist o nostàlgic, tens més necessitat d'expressar-te.
17.- Quantes cartes d'amor reps?
Algunes, però no gaires. M'agradaria rebren més, i que enviessin la foto. A veure si s'animen.
18.- Vas imitar-te a tu mateix al programa "Tot per l'audiència" de TV3. Què cal fer per riure's de sí mateix?
És un exercici molt bo, enfotre's d'un mateix. Va estar molt bé donar quatre hòsties ben donades a aquesta imatge que he cuidat tant. Vaig trucar jo mateix, per anar-hi.
19.- La família Aiguader és el nou model de família catalana?
No ho sé; jo dec ser l'única persona d'aquest país que no he vist mai el "Poble Nou".

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Tienes que poner la direccion de tu blog en wikipedia en todas la paginas sobre Lluis....

Anònim ha dit...

Me gustaria muche si Lluis podria hacer un disco con adaptaciones de canciones de otros como Brel o Barbara... una bona idea para el Lluis si tiene desmasiado tiempo libre et no sabe que hacer !!!!

Me gusta mucho tu blog, bravo...

Anònim ha dit...

Hola Katia! Gràcies per l'empenta. La veritat és que he provat ja en algunes ocasions de posar aquest bloc dins l'entrada de Llach de Wikipedia... Potser és culpa meva, que no sé gaire com funciona, però la veritat és que al cap de poques hores sempre m'esborren l'enllaç. Si això depèn de la persona que va posar l'entrada de Llach, la veritat és que trobo que és una mica estret de mires, ja que com a "Enllaços externs" només hi té la web oficial, i aquest aspecte es podria ampliar molt més i seria molt més enriquidor. Com et dic, però, no hi ha manera. Gràcies de nou!